Løsning

Korstørrelsen Mjelva ut hele 2010

Etter lange, men ikke kompliserte forhandlinger er det nå endelig klart. Elverum Mannskor er sikret både kunstnerisk og utenrikskor-politisk kvalitet.

Vikarierende sjefsdirigent og kunstnerisk leder, mannskorstørrelsen Åsmund Mjelva vil nemlig ha den kunstneriske kommandoen over de høyt dekorerte kulturkjæledeggene med de alltid like velsittende og skreddersydde korjakkene ut året 2010.

Den beste løsningen
– En svært viktig brikke i våre forberedelser til koråret 2010-2011 har falt på plass. Vi kan fortsette våre internasjonale initiativ med samme styrke gjennom at vår permitterte sjefsdirigent og kunstnerisk leder samt muligens professor i Elverum Mannskor, nå spesialrådgiver i internasjonale spørsmål direkte underlagt presidentskapet og muligens professor i Elverum Mannskor, Per Kjelland får mulighet til å holde fokus på vårt utenrikskorpolitiske arbeid. Samtidig med at det kunstneriske altså er ivaretatt på best mulig måte gjennom den helt uvanlig tungt korkompetente Mjelva, sier en lettet 1.tenor og president for det toneangivende førstevalg og de åpenbare kulturprisvinnerne, Elverum Mannskor.

Den triple bunnlinjen
Allerede våren 2009 ble det klart at sjefsdirigent og kunstnerisk leder og muligens professor i Elverum Mannskor, Per Kjelland, av flere årsaker, ønsket et opphold i den krevende stillingen. Dette skjedde samtidig med at korets internasjonale engasjement vokste og koret kunne ha godt av nye impulser. Det ble jobbet fram en trippel bunnlinje-modell. Les saken om dirgentskifte fra i vår her. – Nå ble det ikke offisielt et vaktskifte før årsskiftet 2009-2010 og vi har jobbet med å få en løsning slik at Kjellands permisjonstid skulle bli på et helt år. Det har vi lykkes med, stråler den glassklare 1.tenoren og presidenten med den empatiske væremåten.

Fornøyd med økt oppmerksomhet
Ellers føler presidenten behov for å uttrykke tilfredshet over Burgunderjakkenes økende oppmerksomhet i diverse medier. Les alt om NRK-fadesen her. – Ikke bare jeg, men hele presidentskapet, ser med glede på den måten koret og våre enkelte kormedlemmer systematisk opptrer i media på for å styrke merkevaren vår. Tidligere var det gjerne bare i avisspaltene vi satte vårt preg, nå er det i tillegg en godt fungerende hjemmeside, sosiale medier samt at vi er toneangivende på eteren, sier presidenten for det stadig på nye måter veldige koret med de alltid velsittende korjakkene i den vemodig vakre burgunderrøde fargen. Les om de nye trafikktallene her.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*