Nett-nytt

Alle piler peker bare en veg – oppover

Statistikk for Facebook-sidene til Elverum Mannskor

Det koker på nettet når nytt om burgunderjakkene legges ut. Ferske trafikktall viser at guttene i burgunderrødt er i vinden som aldri før.

Det er altså ikke bare kunstnerisk, sosialt og empatisk at de burgunderrøde kulturkjæledeggene i de skreddersydde og uvanlig velsittende korjakkene gjør seg bemerket om dagen. Også i den digitale verden setter det på så mange måter veldige koret dype og varige spor. – Vår digitale satsing ligger i vårt vedtatte handlingsplanverk. Det dreier seg aller mest om merkevarebygging, markedsføring og rekruttering, men også korpolitisk og korstrategisk er det viktig å ligge i forkant av utviklingen, sier 1.tenor og president Einar Mellum. Han, har sammen med resten av presidentskapet, gått gjennom trafikktallene både på korets egne hjemmesider og tilhengersiden på Facebook.

Viktige tall
Og tallene taler godt for seg selv; totalt har de åpenbare kulturprisvinnerne med den klokkeklare grunntonen rundt 800 besøk hver eneste uke, besøkene fordeler seg omtrent likt mellom de to digitale plattformene www.burgunderjakkene.no og tilhengersiden på Facebook.
– Vi har gode trafikktall som gir verdifull informasjon om våre mange tilhengere. Mye av dette er informasjon vi ikke vil gå ut med, men bruke internt i våre kommunikasjons-, markedsførings- og omdømmestrategier, sier 2.tenor og visepresident med særlig ansvar for merkevarebygging og markedsføring i Elverum Mannskor, Gunnar Østmoe.

Statistikk for nettstedet www.burgunderjakkene.no

Nesten 1.000 i uka
Men 2.tenoren med den fremtredende snurrebarten letter likevel litt på sløret og trekker særlig fram den voldsomme appellen mannskorets nettsatsing har både på ungdom og kvinner.
– Selv om den største brukergruppen vår ligger på mellom 45 og 54 år (28 prosent), er hele 19 prosent av våre tilhengere på Facebook i alderen mellom 18 og 24 år og de aller fleste av dissen er kvinner. Kanskje ikke helt overraskende med tanke på de nye skreddersydde jakkene som jo sitter som støpt på de rundt 50 mannekroppene, smiler visepresidenten. Han legger til at det er en liten overvekt av kvinner totalt på Facebook. Når det gjelder nettstedet www.burgunderjakkene ligger besøkstallet på rundt 300 i uka, disse representerer i overkant av 800 sidehenvisninger og hvert besøk varer i snitt i overkant av tre minutter.

Velg en godbit fra Medierommet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ERROR: si-captcha.php plugin: securimage.php not found.