Inntar den akademiske verden

Elverum Mannskors eventyrlige suksess de senere åra er så spesiell at historien blir del av pensumet til hundretusenvis av studenter på verdens største og mest prestisjetunge universiteter fra høsten av.

STOLT: President 2. bass Lange og Elverum Mannskors strategiske arbeid blir pensum ved verdens største universiteter..
MANUS: Burgunder-Nytt har lest kapittelet som tar for seg Elverum Mannskors eventyrlige suksess.

Det er Palgrave Macmillian forlag, med avdelinger i London, New York og Shanghai, som i løpet av kort tid vil utgi boka The Palgrave Handbook of Service Management. Et helt kapittel er viet Burgunderjakkenes måte å bygge suksess på ved hjelp av merkevarebygging og korstrategisk nytenkning. «The Renaissance of the Elverum Male Choire» er overskriften på den delen av lærerboka som går i dybden og analyserer Elverum Mannskors virksomhet de siste åra.

Det verdensomspennende forlaget er kjent for å publiserer prisvinnende forskning som forandrer verden på tvers av humaniora, samfunnsvitenskap og næringsliv for akademikere, fagfolk og bibliotekarer. Boka er ifølge forlaget en nyskapende og grundig oversikt over temaet tjenesteadministrasjon. Videre heter det i presentasjonen at boka er ført i pennen av en imponerende internasjonal gruppe av ledende forskere som tilbyr et globalt perspektiv, utforsker aktuell litteratur og legger til rette for fremtidig forskning.

– Boka handler vel i bunn og grunn om å muliggjøre og realisere verdiskapning gjennom tjeneste. I Elverum Mannskor kaller vi dette for den triple bunnlinjetenkningen. Denne internasjonalt oppsiktsvekkende korpolitiske grunntanken, går på at vi i all vår virksomhet skal styrke koret enten kunstnerisk, omdømmemessig eller sosialt. Nå skal altså studenter over hele kloden ta lærdom av vår tenkning og vårt arbeid før de skal ut i verden og endre den. Klart det er rørende og ikke minst inspirerende. En anerkjennelse for vårt arbeid og noe vi virkelig kan være stolte av, sier president 2. bass Lange, som selv sier han har flere års utdannelse.

Kapittelet bruker særlig måten Elverum Mannskor strategisk og praktisk gjennomførte operasatsingen i 2016 som et bilde på den korstrategiske tekningen. Det oppsummeres med at ferdighetssettene som genererte de positive endringen er kjente: nettverk, fornying, øving, ta hensyn til stil og være strategisk når det gjelder markedsføring.

I følge Burgunder-Nytts kilder, tett på forfattergruppen, vil boka komme ut i løpet av sommeren. Burgunder-Nytt vil følge saken og komme med oppdateringer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

*