Kok på nettet

2011
01.05

Et burgunderrødt nett-eventyr

6.571 besøk fra 1.635 forskjellige besøkende fra 28 forskjellige land fra oppstarten i mai til årsskiftet.

Nettstedet www.burgunderjakkene.no virker samlende på verdens befolkning.

Det er nytt år og det er på tide å oppsummere det gamle. Tallenes tale levner ingen tvil; det formelig koker av besøkende på Elverum Mannskors nettsted www.burgunderjakkene.no. Fra alle verdenshjørner registreres det interesse rundt virksomheten til det på mange måter veldige koret med den internasjonalt anerkjente grunntonen. Og det er akkurat det internasjonale som gleder de ansvarlige for korets drift aller mest.

Blir tøft å holde trykket
Nettbrukere fra hele 28 forskjellige nasjoner har nemlig oppsøkt nettstedet for å bli oppdatert på Elverum Mannskors omfattende virksomhet i løpet av de åtte månedene det har eksistert. – Selvsagt er det svært gledelig at koret har en global interesse, men det er ikke helt overraskende. Det siste året har vi nemlig bevisst satset på å utvikle korets internasjonale engasjement og profil. Dette er gjort ved at vår mangeårige sjefsdirigent og kunstneriske leder samt muligens professor i Elverum, Per Kjelland, har hatt permisjon for å gå inn i rollen som spesialrådgiver i internasjonale spørsmål direkte underlagt presidentskapet. Kjelland er nå tilbake i sin gamle rolle og det blir en utfordring for virksomheten vår å sørge for fortsatt internasjonalt trykk, sier visepresident med særlig ansvar for markedsføring og merkevarebygging, Gunnar Østmoe i en kommentar til de rykende ferske trafikktallene.

Fornøyd visepresident.

20.000 sidevisninger
Tallene viser totalt 6.571 besøk og 19.751 sidevisninger. Gjennomsnittstiden for hvert besøk er drøye tre minutter og i snitt er hver besøkende innom tre forskjellige sider på det meget omfattende og kunstnerisk høyt beskattede nettstedet. – Vi ser av trafikktallene at det er desidert mest besøk i perioder da det er aktivitet rundt koret. Det være seg debatt rundt interne forhold, korpolitiske framstøt av ymse slag eller kunstnerisk aktivitet i form av forestillinger, show eller opptredener. Flere nyheter gir flere besøk. Verre er det vel egentlig ikke, sier 2.tenoren og visepresidenten med den mer oppsiktsvekkende barten enn stemmen. Han er overbevist om at korets bevisste digitale satsing gjennom et godt og seriøst nettsted og samtidig aktiv bruk av det sosiale mediet Facebook, gir guttene i de skreddersydde og uvanlig velsittende korjakkene med den opp mot vemodig vakre burgunderrøde fargen bedre omdømme, større oppmerksomhet og økt anerkjennelse.

Ivrig er blitt et varemerke.

Inspirerte medlemmer
Som vanlig er når det er snakk om Elverum Mannskor og trafikktall er også enkelte, men svært få ganger stedfortredende merkevarebygger, endelig fast medlem av arrangementskomiteen og trolig nærmere presidentskapet enn noen gang, 1.tenor Jens Petter ”alltid tidlig og godt over skia” Madsbu  på tåballene og værer muligheten for positiv omtale. ”Gode tall er offentliggjort. Jeg har dem og kan gjerne kommentere dem”, var meldingen som ble sendt redaksjonen i Burgunder-Nytt noen timer etter at intervjuet med selveste merkevarebygger og 2.tenor Østmoe var unnagjort. – Det var jo i forbindelse med offentliggjøringen av de første trafikktallene våre i slutten av mai at den meget veltalende og klare Madsbu uttalte seg for første gang offentlig på korets vegne. Denne hendelsen betydde mye for ham og det er morsomt å se at slike enkelthendelser kan inspirere til formidabel innsats for fellesskapet, sier en uvanlig diplomatisk og veltalende visepresident i en kommentar til det inntrufne.

Your Reply

*


WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera