Kakeoppladning

Smurte tenoren med kremkake

1.tenor Jens Petter "alltid tidlig og godt over skia" Madsbu har fått korreks for å ha benyttet den ikke autoriserte tittelen "assisterende merkevarebygger". Men koser seg med kremkake, gjør han likevel.

Korattraksjonene i Elverum Mannskor tøyde mandag kveld ut med kremkake under den siste øvelsen før forbundsstevnet på Røros.

En av dem som selvsagt gjorde mest ablegøyer rundt den i utgangspunktet seremonielle kremkaken med marsipanlokk, var den helt selvutnevnte assisterende merkevarebygger og 1.tenor med den uvanlig glassklare stemmen og den særlig kameratslige og ikke minst tvers gjennom omsorgsfulle væremåten, Jens Petter ”alltid tidlig og godt over skia” Madsbu. – Vi benytter kremkake ved enkelte anledninger. Da i første rekke for å bygge opp guttene rent mentalt, sier den særdeles ordentlige og på alle måter trivelige presidentskapsmedlem med overordnet arrangementsansvar, 2.bass Gunnar Hofgaard. Bassen med sin vakre grunntone og rause væremåte, sier videre at kremkake sist ble benyttet i forkant av Burgunderjakkenes i ettertid kalt storslåtte og enestående innsats i forbindelse med å synge jula inn i Elverum Kirke. – Denne gangen var det for å markere to ting; at det var den siste offisielle øvelsen denne sesongen og fordi det nå bare er dager til Røros-stevnet, sier en presist formulert 2.bass Hofgaard. Se mer om stevnet her.

Ikke assisterende
Den tidligere nevnte kremkakespisende 1.tenor Jens Petter ”alltid tidlig og godt over skia” Madsbu har for øvrig fått så hatten passer av presidentskapet etter at han ved flere anledninger har benyttet den helt fremmede og ikke-presidentskapsgodkjente tittelen ”assisterende merkevarebygger” på seg selv. – Pussig. Riktignok henviste vi til 1.tenor Madsbu da trykket rundt Melodi Grand Prix var så omfattende at andre måtte fronte besøkstallene på nettsidene våre. Men at dette skulle oppfattes som noe i nærheten av permanent er uforståelig, sier visepresident med særlig ansvar for merkevarebygging og markedsføring av det på mange måter veldige koret med de burgunderrøde og skreddersydde korjakkene, Gunnar Østmoe. 2.tenoren med den fremtredende snurrebarten sier videre at Madsbu fikk den midlertidige tittelen ”stedfortredende merkevarebygger”, hvordan den mer storslåtte og vedvarende ”assisterende merkevarebygger” er kommet på banen, aner han ikke. Se saken der Madsbu opptrer som «stedfortredende merkevarebygger» her.

Fikk kraftig korreks
– Problemet er at tittelen “assisterende merkevarebygger” har ført til at en hel rekke tilhengere har henvendt seg til presidentskapet med flengende kritikk av det man kaller en overbyråkratisering av organisasjonen. Tittelen har altså gitt et inntrykk av noe konstant. Det har bekymret våre medlemmer og tilhengere, sier 2.tenor Østmoe og legger til at Madsbu har forstått alvoret og beklaget sin klønete opptreden. Slik sett er saken nå for lengst ute av verden. Visepresidenten med ansvar for merkevarebygging og markedsføring ser imidlertid ikke bort fra at de åpenbare kulturprisvinnerne og det toneangivende førstevalg, Elverum Mannskor, også i framtiden vil benytte seg av settefunksjoner når presset er som størst på de som sitter på årsmøtevalgte og godkjente ansvarsområder og titler.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ERROR: si-captcha.php plugin: securimage.php not found.