Archive for mai, 2010

Overgang


2010
05.31

Fra Tippeligaen til Elverum Mannskor?

Landslags- og Tippeligaspiller Vegar Eggen Hedenstad (t.v) prøvde seg som mannskorsanger sammen med pappa Runar Hedenstad da burgunderjakkene opptrådte 17.mai.

Mye tyder på at århundrets overgang til Elverum Mannskor er nært forestående.

– Ja, det stemmer, overgang er et tema, men ikke noe er på noen måte klart. Og dette er ikke noe vi vil eller kan diskutere i offentligheten på dette stadiet i prosessen. Det er klare regler på hvordan slik type dialog skal foregå, sier en meget presist formulert 1.tenor og president i Elverum Mannskor, Einar Mellum. Presidenten kommenterer de hete overgangsryktene som har herjet etter at U21-landslagsspiller og Stabæks Tippeliga-spiller, Vegar Eggen Hedenstad, opptrådte sammen med de taktfaste og særdeles empatiske guttene i de skreddersydde og vemodig vakre burgunderrøde korjakkene under opptoget de hadde 17.mai. Heller ingen andre av presidentskapets medlemmer ønsker å gi detaljer rundt den eventuelt mest spennende overgangen kor-Norge har opplevd. Hovedgrunnen til muren av taushet er at overgangsvinduet er stengt og all kontakt må i tilfelle gå i det stille, gjennom spillernes agenter. www.burgunderjakkene.no har likevel fått bekreftet at dersom unge Eggen Hedenstad består de obligatoriske stemmeprøvene, skal selve overgangen fra Stabæk til Elverum Mannskor bare være en ren formalitet. – Jeg ønsker ikke å si annet enn at Vegar gikk i takt og sang sammen med oss i opptoget, sier fotballjuvelens pappa, den evigunge og alltid like sprudlende og godt opplagte 1.bass Runar Hedenstad. Han sier også at det er viktig at all dialog rundt eventuelle overganger går gjennom agenten Rune Hauge. Les om 17.mai-feiringen her.

Løsning


2010
05.29

Korstørrelsen Mjelva ut hele 2010

Etter lange, men ikke kompliserte forhandlinger er det nå endelig klart. Elverum Mannskor er sikret både kunstnerisk og utenrikskor-politisk kvalitet.

Vikarierende sjefsdirigent og kunstnerisk leder, mannskorstørrelsen Åsmund Mjelva vil nemlig ha den kunstneriske kommandoen over de høyt dekorerte kulturkjæledeggene med de alltid like velsittende og skreddersydde korjakkene ut året 2010.

Den beste løsningen
– En svært viktig brikke i våre forberedelser til koråret 2010-2011 har falt på plass. Vi kan fortsette våre internasjonale initiativ med samme styrke gjennom at vår permitterte sjefsdirigent og kunstnerisk leder samt muligens professor i Elverum Mannskor, nå spesialrådgiver i internasjonale spørsmål direkte underlagt presidentskapet og muligens professor i Elverum Mannskor, Per Kjelland får mulighet til å holde fokus på vårt utenrikskorpolitiske arbeid. Samtidig med at det kunstneriske altså er ivaretatt på best mulig måte gjennom den helt uvanlig tungt korkompetente Mjelva, sier en lettet 1.tenor og president for det toneangivende førstevalg og de åpenbare kulturprisvinnerne, Elverum Mannskor.

Den triple bunnlinjen
Allerede våren 2009 ble det klart at sjefsdirigent og kunstnerisk leder og muligens professor i Elverum Mannskor, Per Kjelland, av flere årsaker, ønsket et opphold i den krevende stillingen. Dette skjedde samtidig med at korets internasjonale engasjement vokste og koret kunne ha godt av nye impulser. Det ble jobbet fram en trippel bunnlinje-modell. Les saken om dirgentskifte fra i vår her. – Nå ble det ikke offisielt et vaktskifte før årsskiftet 2009-2010 og vi har jobbet med å få en løsning slik at Kjellands permisjonstid skulle bli på et helt år. Det har vi lykkes med, stråler den glassklare 1.tenoren og presidenten med den empatiske væremåten.

Fornøyd med økt oppmerksomhet
Ellers føler presidenten behov for å uttrykke tilfredshet over Burgunderjakkenes økende oppmerksomhet i diverse medier. Les alt om NRK-fadesen her. – Ikke bare jeg, men hele presidentskapet, ser med glede på den måten koret og våre enkelte kormedlemmer systematisk opptrer i media på for å styrke merkevaren vår. Tidligere var det gjerne bare i avisspaltene vi satte vårt preg, nå er det i tillegg en godt fungerende hjemmeside, sosiale medier samt at vi er toneangivende på eteren, sier presidenten for det stadig på nye måter veldige koret med de alltid velsittende korjakkene i den vemodig vakre burgunderrøde fargen. Les om de nye trafikktallene her.

Nettjubel


2010
05.28

Presenterte rekordtidlige febertall

Stedfortredende merkevarebygger, 1.tenor med den glassklare og dypt rørende grunntonen, Jens Petter "alltid tidlig og godt over skia" Madsbu smiler over gode besøkstall.

Etter bare drøye tre uker er fasiten klar; burgunderjakkenes hjemmesider er en suksess.

Torsdag formiddag nådde www.burgunderjakkene.no 1.000 besøk siden telleapparatene startet tirsdag 4.mai. Disse har til sammen generert hele 3.245 sidehenvisninger. Til sammen har de besøkende brukt tid tilsvarende to og et halvt døgn på det på stadig flere måter veldige korets nye hjemmesider.

Opptatt med MGP
– Overrasket over å ha nådd hele 1.000 besøk allerede? Nei, mer tilfreds, sier en uvanlig konsis og ordknapp Einar Mellum, 1.tenor og president for de alltid like godt forberedte og presisleverende kulturambassadørene i det høyt dekorerte og empatiske Elverum Mannskor. Presidenten for de bestandig like korrekt antrukne guttene i de vemodig vakre og skreddersydde korjakkene sier videre at visepresident Østmoe med særlig ansvar for merkevarebygging og markedsføring sitter på detaljene rundt de rykende ferske trafikkmålingene.

Sensitivt
Visepresidenten var selv opptatt med radiointervjuer og etterarbeid i forbindelse med finalen i Melodi Grand Prix fredag og henviser til stedfortredende merkevarebygger, den glassklare og uvanlig opplagte 1.tenor Jens Petter ”alltid tidlig og godt over skia” Madsbu for ytterligere kommentar. – Noen av opplysningene er av en slik karakter at vi ikke kan slippe dem ut i offentlighetens rom. Vi har klassifisert det som korpolitisk strengt sensitivt materiale. Men det vi kan si er at besøkstallene varierer mye fra dag til dag. Vi har klare topper og vi begynner å danne oss et bilde av hvilke saker som treffer best. Detaljer rundt dette ønsker vi å holde for oss selv, sier den veltalende 1.tenoren med den uovertrufne kameratslige væremåten.  

Medierommet populært
Men stedfortredende merkevarebygger Madsbu kan fortelle at hovedsiden, ikke overraskende, er den mest leste siden. Ikke overraskende for det er her nyhetene legges ut fortløpende. Som nummer to kommer de åpenbare kulturprisvinnernes ”medierom” og presentasjonssiden ”burgunderjakkene” kom på tredjeplass over mest leste sider på det veldige nettstedet. – Vi vil bygge videre på disse tallene og utvikle oss i takt med lesernes interesser og behov. For oss er hjemmesiden et redskap for å nå ut med kunstnerisk kvalitet og solid kunnskap om kor generelt og mannskor spesielt. Målet er at arbeidet skal styrke korbevegelsen og særlig Elverum Mannskor, avslutter en nesten overpositiv 1.tenor Madsbu og viser for hele verden sin tunge sangpedagogiske kompetanse.

Les om offentliggjøringen av de forrige trafikktallene her.


Melodi Grand Prix


2010
05.27

Full oppreisning etter NRK-brøleren

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Lytt til NRK P1s intervju der 2.tenor Tord Arnesen (bildet) gjør en så sjeldent god figur.Endelig ser det ut til at NRK har tatt inn over seg den skandaløse behandlingen av de burgunderrøde gladguttene med den empatiske og dypt inderlige klangen. Mange snakker nå om full oppreisning for Elverum Mannskor.

Store lytterskarer er fortsatt rystet etter den for svært mange helt utrolige NRK-historien der Elverum Mannskors ”Elverumssangen” ikke ble premiert etter å ha blitt sendt inn til en slags konkurranse på Facebook-sidene til statskanalen NRK1s  familieprogram ”Norge Rundt”. Les alt om da det gikk helt trill rundt for Norge Rundt HER.

Oppreisning
Nå er det imidlertid mye som tyder på at den massive lytterstormen etter ”Kolvereid-fadesen”, som episoden er blitt kalt, har ført til at innflytelsesrike personer i statskanalens direksjon diskret har bedt sine medarbeidere om å benytte første og beste anledning til å gi det anerkjente og høyt dekorerte koret med de uvanlig velsittende og vemodig vakre korjakkene full oppreisning. En av statskanalens hovedvinklinger i forbindelse med Melodi Grand Prix-dekningen er nemlig en rett ut korfaglig prat om melodifestvalens historie med to av medlemmene i det på stadig flere måter veldige koret med den solide og samstemte grunnklangen.  – Det er neppe tilfeldig at det er to 2.tenorer fra akkurat Elverum Mannskor som blir valgt ut, sier en av de intervjuede, 2.tenor Tord Arnesen i det toneangivende førstevalg og de åpenbare kulturprisvinnerne, Elverum Mannskor. 2.tenor Arnesen sier han ser på dette som en klar oppreisning og en slags beklagelse fra NRKs side.

Ingen kommentar
– Jeg vil verken bekrefte eller avkrefte min mistanke om en form for beklagelse fra NRKs side. Jeg har tidligere vært tydelig i forhold til NRKs prioriteringer og finner det mest formålstjenelig å ikke kommentere dette ytterligere, sier den andre intervjuede, 2.tenor og visepresident, Gunnar Østmoe. Visepresidenten måtte tåle en del usakeligheter i diverse sosiale medier etter at han gikk kraftig ut sist og sa han trodde det hele måtte bero på en misforsåelse, at Kolvereid hørtes mer ut som en nasjonaldypvannsfisk enn en by med egen bysang som fortjener å bli premiert. Radioinnslaget som www.burgunderjakkene.no er de første til å publisere (på toppen av siden) blir sendt i statskanalen NRK P1 fredag, altså dagen før den store MGP-finalen.


Samarbeid


2010
05.26

Blå-gult i burgunderrødt og helsvart

Det blir svensk for alle penga når guttene fra Løten og Elverum møtes på Røros.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

På det første sporet synger Elverum Mannskor sin udødelige ”Fattig Bonddreng”, på det andre forsøker Løiten Sangforening seg på ”Vals på Ängön”. Bildet viser selveste forbundsfanen.

Løiten Sangforening, ja for de mange som sikkert lurer; det er et mannskor, og det på stadig flere måter veldige koret med den empatiske men på samme tid så bunnsolide grunnklangen, Elverum Mannskor, skal sammen vise muskler under årets sangerstevne på Røros.

På moro
Et av høydepunktene på Røros vil åpenbart bli når gjengen med sortkledde korforbundmedlemmer fra akevittgrenda Løten får entre korkrakkene sammen med de høyt dekorerte og evigunge burgunderrøde fargeklattene av noen mannskorsangere fra kulturknutepunktet Elverum på stevnets aller siste dag.
– Vi skal sammen synge to sanger. En som guttene fra Løten har på sitt repertoir og en som vi har inne. Kunstneriske stunt som dette gjør vi utelukkende for gøy, selvsagt vil vi ikke vokse korfaglig på det, men det er god indremedisin å bare slippe ned skuldrene og levere, sier den alltid like veltalende, empatiske og korpolitisk korrekte president og klokkeklare 1.tenor, Einar Mellum.

Svenske låter
Sangforeningen fra Løten og mannskoret fra Elverum skal altså levere to sanger i fellesskap. Fra de åpenbare kulturprisvinnerne og det toneangivende førstevalg i de skreddersydde og uvanlig velsittende korjakkene i Elverum Mannskors rikholdige repertoir er den mer eller mindre helt udødelige ”Fattig Bonddreng” hentet frem. Alfreds sang i serien om Emil i Lønneberget som kulturkjæledeggene i det empatiske koret gjorde kjent gjennom den kritikerroste og mye påkostede CD-produksjonen ”Absolute Burgunder vol.1”. Guttene fra Løten har kommet med en annen svensk sang; Vals på Ängön. For de mange som sikkert lurer på dette med Løiten og Løten har det seg nok slik at selv om stedet heter Løten i dag, bruker sangforeningen fortsatt det gamle navnet Løiten. Muligens for å spare penger ved å slippe å skifte ut jakkelogoer, vignetter, faner, brevark osv.

Nett-nytt


2010
05.21

Alle piler peker bare en veg – oppover

Statistikk for Facebook-sidene til Elverum Mannskor

Det koker på nettet når nytt om burgunderjakkene legges ut. Ferske trafikktall viser at guttene i burgunderrødt er i vinden som aldri før.

Det er altså ikke bare kunstnerisk, sosialt og empatisk at de burgunderrøde kulturkjæledeggene i de skreddersydde og uvanlig velsittende korjakkene gjør seg bemerket om dagen. Også i den digitale verden setter det på så mange måter veldige koret dype og varige spor. – Vår digitale satsing ligger i vårt vedtatte handlingsplanverk. Det dreier seg aller mest om merkevarebygging, markedsføring og rekruttering, men også korpolitisk og korstrategisk er det viktig å ligge i forkant av utviklingen, sier 1.tenor og president Einar Mellum. Han, har sammen med resten av presidentskapet, gått gjennom trafikktallene både på korets egne hjemmesider og tilhengersiden på Facebook.

Viktige tall
Og tallene taler godt for seg selv; totalt har de åpenbare kulturprisvinnerne med den klokkeklare grunntonen rundt 800 besøk hver eneste uke, besøkene fordeler seg omtrent likt mellom de to digitale plattformene www.burgunderjakkene.no og tilhengersiden på Facebook.
– Vi har gode trafikktall som gir verdifull informasjon om våre mange tilhengere. Mye av dette er informasjon vi ikke vil gå ut med, men bruke internt i våre kommunikasjons-, markedsførings- og omdømmestrategier, sier 2.tenor og visepresident med særlig ansvar for merkevarebygging og markedsføring i Elverum Mannskor, Gunnar Østmoe.

Statistikk for nettstedet www.burgunderjakkene.no

Nesten 1.000 i uka
Men 2.tenoren med den fremtredende snurrebarten letter likevel litt på sløret og trekker særlig fram den voldsomme appellen mannskorets nettsatsing har både på ungdom og kvinner.
– Selv om den største brukergruppen vår ligger på mellom 45 og 54 år (28 prosent), er hele 19 prosent av våre tilhengere på Facebook i alderen mellom 18 og 24 år og de aller fleste av dissen er kvinner. Kanskje ikke helt overraskende med tanke på de nye skreddersydde jakkene som jo sitter som støpt på de rundt 50 mannekroppene, smiler visepresidenten. Han legger til at det er en liten overvekt av kvinner totalt på Facebook. Når det gjelder nettstedet www.burgunderjakkene ligger besøkstallet på rundt 300 i uka, disse representerer i overkant av 800 sidehenvisninger og hvert besøk varer i snitt i overkant av tre minutter.

Velg en godbit fra Medierommet

Mangfold


2010
05.20

Permittert tenor polerer merkevaren

Arild Sveum i en av videoscenene som i disse dager går som er farsott verden rundt.

Så er det kommet enda en bekreftelse på at de høyt dekorerte burgunderrøde guttene i Elverum Mannskor er godt over skia og helt på høyden med det aller hippeste.

Gjennom nettstedet You Tube distribueres nemlig 1.tenor i permisjon, alltid like korrekt antrukket og sangteknisk perfekte Arild Sveums rykende ferske video ”Morgenræpp”. Som en sentral effekt i den meget påkostede og uvanlig populære videoen er en av Elverum Mannskors offisielle t-skjorter brukt. – Den vakre og særdeles velsittende t-skjorta var et helt selvfølgelig valg da rekvisitter for åpningsseansen skulle plukkes ut, sier hovedpersonen selv, 1.tenor i permisjon Sveum.
– Vi visste at Sveum hadde prosjekter på gang som ville ta en del av hans tid og permisjon ble selvsagt innvilget. Det angrer vi ikke på i dag. At Sveum skulle bruke store deler av sin permisjonstid til polering av merkevaren til det på mange måter veldige koret med de skreddersydde og vemodig vakre korjakkene, nei det hadde jeg ikke trodd. Men la det være sagt med en gang; det er altså snakk om et offisielt burgunderjakke-produkt. Bruk av slike til kommersielt bruk må naturligvis forhåndsgodkjennes av presidentskapet, sier 2.tenor og visepresident med særlig ansvar for merkevarebygging og markedsføring i Elverum Mannskor, Gunnar Østmoe.  Også president og 1.tenor Einar Mellum er mektig imponert over presisjonen og teften i Sveums valg av effekter. – Koret har stadig flere helt unge tilhengere. Det viser alderssammensetningen blant de over 650 tilhengerne vi har på Facebook-sidene våre. Det er selvsagt helt greit for oss at Sveum benytter vår merkevare for å fremme sitt budskap blant ungdommen. Vinn-vinn, er det noen som kaller slik, sier en fornøyd og sjeldent velformulerende president som avslutter med at han forventer at etterspørselen etter Elverum Mannskors offisielle t-skjorte vil øke kraftig i tida framover.

Se videoen her

17.mai


2010
05.18

Sperringene holdt, men bare så vidt

Elverum Mannskor prydet podiet. Følg den hvite pilen for å finne de andre "korene" i Elverum. (Foto: Stein Cato Nybakken, Lokalavisa Sør-Østerdal).

– Vennligst respekter sperringene. Ikke press på. Det var beskjeden som ble gjentatt og gjentatt over høytalerne i Elvarheim-parken i minuttene etter at Elverum Mannskor hadde entret podiet 17.mai.

Det høyt dekorerte og på mange måter veldige mannskoret med den anerkjente varierte og empatiske klangen og de skreddersydde og uvanlig velsittende, men dog bare lett pustende jakkene med den vemodig vakre fargen, skapte igjen stor og på grensen til hysterisk stemning i byen. Tusenvis hadde tatt veien til parken for å høre det toneangivende førstevalg og de åpenbare kulturprisvinnerne synge ”Elverumssangen” og ”Ja, Vi Elsker Dette Landet”.

Rørt og stolt presidet Einar Mellum.

2.bass Lange og 2.tenor Furuheim lytter til ferske Elverum mannskor-opptak.

Rørt president
– Det er veldig artig at så mange kommer for å høre på oss. Og det var tusenvis som hadde møtt opp for å se oss gå i toget også, mange av dem med flagg som de viftet mot oss med. Mange ropte også hurra til koret. Det er flott, sa en tydelig beveget president for kulturkjæledeggene i burgunderrødt, Elverum Mannskor, 1.tenor Einar Mellum. Den alltid så veltalende og uvanlig empatiske og sympatiske presidenten med den sjeldent klare tenorstemmen forteller videre at de nærmere 40 velkledde mannskorsangerne startet dagen med frokost og seremoni ved Elverum Folkehøgskule. ”Sang til Flagget” og ”Gamle Norge” ble perfekt levert til et etter hvert sterkt beveget publikum. Så var det altså opptog og avslutning i parken.

1.tenor Mellem og 1.bass Krey i forberedelser før opptoget.

Guttene leverte varene rundt minnebautaen ved Elverum Folkehøgskule.

«Korene» i Elverum
Mange stusset nok litt over ordlyden ”korene i Elverum” som arrangørene brukte for å introdusere sangerne som skulle levere fra byens hovedscene. Podiet ble fylt opp av burgunderrøde jakker, hvite sangerluer og den helt passende fanen til Elverum Mannskor. Dersom man studerer bildene godt i ettertid, kan man faktisk skimte noen som trolig representerer andre kor enn Elverum Mannskor. – På en slik dag er det viktigst for oss at vi står fram som et ordentlig kor med solid takt og grunntone, sier  2.tenor og visepresident med særlig ansvar for merkevarebygging og markedsføring, Gunnar Østmoe.
Elverum Mannskors kanskje største korpolitiske brobygger og strateg, samt reisekoordinator direkte underlagt presidentskapet, 2.bass Odd-Erling  ”Birkebeineren er for kort og det er egentlig Marcialonga også” Lange, sa derimot at han mente det var trist at ikke også de andre ”korene” i Elverum kunne stille opp på en slik flott dag. – Sammen er vi enda sterkere, sier  kor-diplomaten med den dype bassrøsten.

Nedtur


2010
05.11

– Pussigheter fra statskanalen

1.tenor Madsbu og visepresident og 2.tenor Østmoe stiller seg svært undrende til statskanalen NRKs regelsett i forbindelse med at Elverumssangen ikke ble trukket ut som vinner av en slags konkurranse.

– Det hele må dreie seg om en gedigen glipp. Jeg kan ikke forstå at det har ligget substansielle vurderinger bak en slik avgjørelse, sier en hoderystende president Einar Mellum.

Også visepresident med ansvar for merkevarebygging og markedsføring, i det veldige koret med den empatiske grunntonen, Gunnar Østmoe, er sjokkert over at NRK1 Norge Rundts offisielle Facebook-sted ikke sørget for å trekke Elverum Mannskors Elverumssangen ut av kruset da en norsk bysang skulle premieres.
Det var i forrige uke at nettstedet for det populære familieprogrammet Norge Rundt oppfordret til å sende inn sine bysanger – eller ”heimplass-sanger” som man så omtrentlig brukte for å få med seg all verdens av stubber og stev fra absolutt hele steinrøysa Norge. Den alltid like raskt og godt over skia og glassklare 1.tenor Jens Petter Madsbu, så umiddelbart muligheten og sendte inn Elverum Mannskor og Rein Alexanders rørende versjon av Elverumssangen hentet fra den meget påkostede og kritikerroste CD-produksjonen ”Absolute Burgunder vol.1”. Tirsdag skulle et av bidragene premieres og ut av kruset ble en lapp med bokstavene k-o-l-v-e-r-e-i-d, i nevnte rekkefølge, trukket ut.
– Jeg trodde først det måtte være feil, at dette var en lapp som hadde blitt liggende igjen etter kåringen av Norges nasjonaldypvannsfisk eller noe slik. Men så viser det seg altså at Kolvereid er et sted og at det er laget en slags sang om stedet. Dette ble altså sendt inn og statskanalen NRK1 fant det betimelig å klassifisere den på linje med den ærverdige Elverumssangen. Ikke til å tro, egentlig, sier den ellers så åpne og forståelsesfulle 2.tenoren med den pussige snurrebarten.
Men kilder som sitter presidentskapet nær sier at det taktfaste og høyt dekorerte koret nok også har lært noe av hendelsen. President Mellum bekrefter på mange måter det når han avslutter med følgende velformulerte utsagn:
– Det å ”legge ut en sang om heimplassen” betyr noe annet for NRK enn for oss. Det er bare å erkjenne at slik er det. For Elverum er det åpenbart – det er bare en sang og det er bare en offisiell leverandør. Elverumssangen av Elverum Mannskor. Når alt dette er sagt så er det en selvfølge for oss å gratulere stedet Kolvereid med sangen om plassen sin, avslutter president Einar Mellum og beviser nok en gang sin særdeles empatiske og storslåtte side.

Nye verv


2010
05.07

Etterspurte burgunderjakker

1.bass Erik Stenhammer (t.v) og 1.tenor Frode Skjæret er begge på tur inn i tunge korpolitiske verv.

De åpenbare kulturprisvinnerne og de innovative, samstemte og toneangivende guttene i de sjeldent vakre korjakkene er attraktive på flere områder.

Ikke bare er de empatiske og velklingende kulturkjæledeggene populære når høytid eller latter skal lokkes fram gjennom taktfast korsang, nå har stadig flere fått øynene opp for den tunge korfaglige og korpolitiske kompetansen som ligger i det veldige og høyt dekorerte koret.
– Ja, det er riktig at vi får forespørsler om å delta også på det ikke-kunstneriske plan. Presidentskapet gjør nøye vurderinger i hvert enkelt tilfelle. Vi går gjennom et sett av vurderinger  og ender i en samlet konklusjon basert på konsensus-prinsippet, sier en uvanlig formell og ordknapp 1.tenor og president i Elverum Mannskor, Einar Mellum.
Bakgrunnen for saken er at Elverum Musikkråd skal ha årsmøte og tunge verv skal fylles. Som en av byens sentrale musikalske aktører, har valgkomiteen selvsagt kastet seg over den velfylte lista av sangere i Elverum Mannskor. Dette har resultert i at 1.bass og tidligere stevnegeneral Erik Stenhammer foreslås valgt inn i valgkomiteen, mens 1.tenor og særdeles allsidige Frode Skjæret er foreslått til det tunge varamann-vervet i rådet.
Elverum Musikkråd, skal i følge visjonen være en åpen og inkluderende samarbeidsarena, og arbeide utfra lokale behov for å bedre innflytelsen lokalt, for å bedre samordning av arrangementer og aktiviteter, for bedre tilskudd fra det offentlige og for bedre lokaler til øving og konserter.
– Presidentskapet mener de to burgunderrøde gladguttene vil tilføre rådet tung og nødvendig kompetanse og ønsker dem til lykke med valget, avslutter president Mellum.


WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera